Monday 19 November 2012

Promises

Mungkin ini yang terakhir, tapi hanya mungkin. Sebab yang ini susah untuk dijanjikan kerna aku hanya miliki janji seribu tahun. Janji yang lain sering dimungkiri. Maaf, aku mungkin tak mahu bercerita pasal itu2 lagi. Maaf, aku bukan penat tapi cukuplah rasanya. Kata sepakat untuk berhenti mungkin tiada lantaran masing2 terikat. Mungkin kau, mungkin aku. Entahlah. Jangan risau, dan mungkin kau pun tak pernah risau. Mungkin hanya aku yang terlalu menginginkan, yang terlalu mahu....

Aku masih disini, masih begini, masih dengan janji seribu tahun. Telah aku ucapkan acapkali, dan kau pun mengerti. Tiada paksaan, tiada hati yang perlu terluka. Umpama layang2 yang dah terputus talinya, aku hanya mampu memandang dan mengejar dari jauh. Biar angin yang menentukan arah layang2 itu. Dan biar masa yang tentukan bila ia akan kembali pada aku.

SD : aku pasrah dan akur, tapi masih degil mengejar.

No comments: