Saturday 10 November 2012

-10 things I hate about you-


I hate the way you talk to me,
and the way you cut your hair.
I hate the way you drive my car,
I hate it when you stare.
I hate your big dumb combat boots
and the way you read my mind.
I hate you so much it makes me sick,
it even makes me rhyme.
I hate the way you’re always right,
I hate it when you lie.
I hate it when you make me laugh,
even worse when you make me cry.
I hate it when you’re not around,
and the fact that you didn’t call.
But mostly I hate the way I don’t hate you,
not even close…
not even a little bit…
not even at all.


One of my favourite poem. Benar bagai dikata, orang yang kita benci boleh bertukar menjadi orang yang paling kita sayang sekali. Besar mana benci tu, lagi besar sayang yang terwujud. ME already face it. Masih lagi sakit sebab terpaksa menjauh dari orang dibenci yang paling disayangi. Alasan nya cuma satu; kebodohan dan keangkuhan dek mata yang buta. Menyesal? My point of view, tak baik menyesal coz entahlah. Aku rasa kalau ada rasa menyesal umpama aku memaki takdir yang dah ditentukan. REDHA. Yup, itulah yang aku buat. Ikhlas dari hati, cuma kadang2 sebabkan sifat yang senang terpengaruh dgn hasutan keliling membuatkan aku terlupa yang aku sebenarnya telah redha dgn apa yang dah terjadi.

Tutup mata, pekakkan telinga, bisukan mulut. Itu yang patut aku keraskan dalam hati. Listen to your heart. Itu yang sebaiknya. Sebab hati itu kepunyaan aku sendiri, kata hati itu yang patut aku turutkan. Coz at the end of the day, hati itu jugaklah yang bakal bahagia atau menderita.

Tolonglah lagi sekali. Aku inginkan kekuatan itu. Tolonglah, aku tak mahu lagi ada kata2 dari yang lain. Tolonglah, tolonglah. Aku cuma mahu ada aku. Ada hati aku. Ada cebisan kasih sayang dia. Biar aku simpan walau dia bukan milik aku. Aku? Aku tak mahu dimiliki sesiapa. Biarlah aku begini. Demi Tuhan, aku tak patut minta apa yang tersimpan dalam sanubariku. Kerana ia sesuatu yang tak masuk akal. Berdosa sungguh aku kerana masih tak mampu membuangnya.

Bodohnya aku, sanggup merelakan diri menyeksa hati. Tapi apa yang mampu aku buat? Tak mungkin untuk aku bertindak mementingkan diri. Cukuplah cebisan kasih sayang itu. Cukuplah. Aku tak mahu mengingat memori itu lagi tapi memori itu tak akan kupadam dari ingatan ini selagi hayat dikandung badan.


SD : Tuhan, tolonglah. Aku hanya mahu dia...

No comments: