Sunday 18 November 2012

Precaution

Bila dia hampir, aku sedar
Kerana kami berkongsi udara yang sama
Berkongsi tanah yang dipijak bersama
Memandang langit yang sama---

lapanbelas.sebelas
sembilan:empatpuluh

Aku tahu dia dalam keadaan serba salah. Sedar sangat perubahan dia. Jangan paksa aku bertindak lebih. Jangan, tolong jangan. Kau, teruskan semua2 itu. Aku takkan sentap walau seinci. Tapi jangan nafikan kewujudan aku. Aku rasa itu yang kau cuba lakukan. Tolong, jangan ada rasa bersalah, sebab itu akan kantoikan semua benda. Dan aku tak tahu sejauh mana 'permaisuri' itu akan bertahan. Engkau pun tak tahu. Dan kalau permaisuri itu mampu untuk harung semua ke'kantoi'an ini, terus terang apa yang aku boleh lakukan, aku boleh pegi mati. Fullstop. No more playing around. 

SD : tetap degil.

No comments: