Wednesday 21 November 2012

Lucky No.1!

Eh, tajuk entry tu macam ade satu tajuk movie hindustan-lah. Ermm, rasanya-lah. Nanti petang2 aku google, rasa macam betul. Ok2, i'll go streeeeeett to the point.

duapuluhsatu.sebelas
duabelas:tujuh 

Lagi sekali aku dapat khabar yang happy, happy, happy sangat.

*Tinggg* bunyi emel dalam phone aku.
Bukak lambat2 coz ingatkan keje2 opis jerk yang masuk dalam emel, then suddenly baca,
*U've got one email* eh, kat folder gmail lah.
*Tahniah, cerpen anda telah terpilih antara cerpen terbaik dalam #ContestBukuHItam.*

Aku?? Senyum giler2, tak tahu nak cakap apa. Baca ulang2 kali takut tersalah baca. Tangan aku terus nak on gmail via pc lak. Cam tak puas hati. And then sekali lagi aku baca emel tu. Yup, memang betul. Mata aku tak salah. Tangan terus gapai phone, call Kokde. Call banyak kali, tak dapat. Geram pulak. Call orang lain pulak. Eh, bizi ke sampai taknak pickup. Call kawan aku pulak. Ala, engaged ke ape ni? Cilakak. Sekor2 aku call, sorang pun takde yang pickup. Hantu betul. Aku nak citer kat saper niey? Oklah, update hint2 kat twitter. Dah fullstop.

And diorang pun ade update kat FB diorang.

 

Kene reply email penganjur coz esok rupenya tarikh nak bagi hadiah. Dan aku boleh pulak asek nak terlupe2 hari jerk. Memang weng betul. Aku sepatutnya kene berjumpa diorang, nak dapatkan hakcipta karya aku. yerklah, aku hantar tanpa ada ape2 persetujuan pun. Hantar kelam kabut, last minit. Dah kene hambat baru aku terkial2 nak buat. Sampai 3hari aku tak tidur langsung.

Ruginya tak dapat datang esok. Mana dan nak apply cuti. Aishhh. Hantar adik aku sebagai wakil jerk. Sedih. Kalau tak mesti leh dapat aura hebat lagi dari diorang2 yang dah memang otai. Takpe, next fridy rempuh FRINJAN pulak. Dat one memang wajib pegi.

SD : syukur, alhamdullillah



No comments: