Thursday 13 December 2012

Keep Calm and Be Mine.

Saya nampak kelibat awak. Saya kenal gerak langkah awak. Saya sudah keterbiasaan sangat akan cara berpakaian awak walau di celah-celah kesesakan itu. Saya tahu wangian siapa ini yang berlegar-legar di ruang udara. Saya perasan gaya yang mencurigakan itu di sebalik keramaian umat manusia. Saya dapat rasa getarannya bila saya tahu awak ada sekitaran ini. 

Kenapa? Kenapa perlu untuk melarikan diri setelah dengan sengaja awak membiarkan saya terlihat akan bayangan awak. Kenapa? Sengaja membuat saya gundah. Sengaja ingin menguji sejauh mana kejujuran kata-kata saya. Perlukah awak dengan sengaja berbuat sedemikian atau adakah awak juga di luar kesedaran mengetahui yang saya juga berada di tempat yang sama? Jika ia berlaku dengan ketidaksengajaan, adakah awak juga merasa seperti apa yang saya rasakan? Adakah awak juga begitu?

SD : hati kita berbeda...

No comments: