Friday 12 October 2012

Short Term Memory

Sudah tiga minggu.
Perlu letak postITnote kt jam???
Yup, aku baru perasan. Itupun setelah 3minggu.
Dan benda niey terjadi lagi malam semalam. Puncanya?? Aku pun tak pasti.

is dat im backforward??
Sejak 3minggu yang lepas, aku akan terlupa hari RABU dan KHAMIS. Sentiasa aku keliru samada semalam hari RABU or KHAMIS. Dan akan terkejut if orang beritau yang harini adalah JUMAAT. What happen to me? I also dunno. Even aku berjaga2 dis week tuk xberulang lagi next week, its still happen. Grrrr......Kenapa mesti hari RABU dan KHAMIS??? Aku asek fikir berulang kali, tak jugak jumpe jawapan. Makin tension lagi adalah.

Dan satu lagi benda yang aku selalu lupa...jeng, jeng, jeng....Aku sentiasa lupa tuk mereply balik mesej2 yg masuk. Even dalam phone [mesej, whatsapp, lines] ataupun messenger from FB. Giler!! Padahal aku baru baca, then pegang phone sambil mata terkedip2 dok nak reply ape. One second after dat, aku lupa yang aku kene reply mesej. Benda niey, Manager aku sendiri yang tegur last week. Adik aku hantar mesej, urgent. Ada benda yang de nak tanya. Aku dok pikir2, pastu aku terus lupe nak reply. Then after awhile adik aku mesej lagi, baru aku tepok dahi. Manager aku cakap, aku slalu wat camtu. Dia ingat phone aku kene barred, xleh nk reply msg. Hampeh tol.

 
Yup, Aku juz pegang jerk phone sambil kepala aku dok pikir benda lain....Aisshhhh




Okeh, aku lupe jap ape yang aku nak type tadi.....

*Krik..krik..krik*

Owh, yerk. Ingat dah. Maybe aku dalam keadaan stressed melampau. Keje kat opis, boleh tahan lah, Still leh handle. Now, dengan new project. Mana nak membaca lagi, mana nak cari bahan lagi. Jap2 gi nak menulis sebab idea datang mencurah2, tetibe lak dok layan KPop pulak....#ehh, itu benar yerk..aku layan KPop now, so ade masalah ke?? Dengan jogging after work, sambung swimming lak untill 9pm. Perghhh, memang berseliratlah jadual aku. Makan?? Langsung, kadang ingat kadang lupa. Aku rasa aku stressed, tapi yang tak menunjukkan keadaan realiti yang aku tengah stressed. Paham?? Tak?? Camnilah, luaran im look okay jerk, tapi aku rasa sejak2 asek lupe jerk ni, memang aku stressed ler gamaknye tu.



Banyak sangat reference yang nak kene rujuk. Men hentam jerk tak boleh ker???? STRESSSEDDDDD!!!!!!



Owh, lagi tension bile idea datang mencurah2...tapi grammer, vocab aku semua hilang macam HARRRR*****. Wah, de punye sakit kepala, macam nak putus dah semua rambut aku tarik. So keputusan tuk ber'short hair' diluluskan!




Sebelum banyak lagi benda yang aku lupa, aku dah banyak mencatat now. Apa yang jadik, semua aku tulis. Lagi2 keje kat opis. Banyak gak yang aku lupa. Tapi kalau pasal numeric, figure semua, im still ok.


SD : Satu hari aku harap ingatan yang taknak langsung aku simpan adalah kau. tapi sayangnya aku dah terlanjur abadikan kau dalam new project aku. *sigh*

No comments: