Friday 12 October 2012

Hugs the Memory

Amboi aihh...Nampak sangat xde keje kat opis. Dok mengadap blog jerk dari pagi sampai ke petang. So jangan gatal2 nak claim OT bagai. Awak tu xbekoje arini....Haram tau duit OT tue nty...teeheeehehe.
Bukan ape, tetibe jerk aku teringat someone tadi. Someone yang aku kenal sekejap jerk. Someone yang aku rasa selesa berkawan. Errr....errrr...dia adalah seorang lelaki. Yup, LELAKI. Tak payah aku nak mention banyak kali. Memang aku ada sedikit perasaan susah sikit tuk berkawan dengan lelaki. Bagi aku lelaki terlalu ego, keras kepala, banyak menipu dari betulnya, punya muslihat jahat di sebalik kata2 manis. Yup, itu pandangan aku pada lelaki. Since when?? Aku pown dah tak ingat.

ahhahahahaaha...sorry, gambar curi dari kawan FB...raya nty mintak maaf okeh..



WALI. Yup, itu nama dia. Nama panggilan yang mana aku dah lupa nama penuh dia. Maafkan aku, sebab hilang ingatan tue dah macam jadi trademark aku. Aku kenal dia masa aku bekerja as customer service kat Eonbank. Ya, ya...yang skarang niey dah merge menjadi HongLeong Bank. Same batch dengan aku. Training 2minggu sebelum masuk bekerja. Dalam batch tue ada dalam 20 orang kowt. Cuma 4 jerk Malays, yang lain semua bangsa 'mendung'. Maafkan saya guna word tue, tapi saya suke..kihkihkih. 4Malays tue adalah AKU, NANA, BART and WALI. First tyme aku apply keje yang tak pernah aku buat, lantaran dah lama sangat menganggur kat KL. Tak bercampur dengan orang langsung.
Masa training, Wali ngn Bart dok blkg aku n Nana. Diorang yang lain2 niey memang dah expert pasal customer service. Semua dah ade pengalaman. Macam Wali n Bart, previously diorang dari Celcom. Nana pulak pernah stay with Vads. Aku niey jerk cam orang bodoh, baru nak belajar system, nak bljr how to handle customer. Leceh gak.Aku agak suka berborak dengan Wali. Dia sempoi, tak melebih-lebih, tak pernah nak kutuk2 aku even de tau hubungan aku dengan partner aku macam mane. Berbanding Bart yang suke sangat nak menyakat aku. Wali cool jerk, mesti cover aku balik. Ada beberapa kali gak, kitorang kluar makan tyme break, tapi itu pun tanpa aku britau partner aku. Kalau tak, melenting dia tahu coz de tak suke aku berkawan  dengan Wali. Dengan mana2 lelaki pun. >_<
Nak dijadikan cerita, satu hari aku bkerja waktu weekend. Aku pun lupa samada Sabtu or Ahad. Cuma ade beberapa staff jerk yang keje on dat day. Dalam schedule, break aku dgn sorang leader India niey, tapi ntah camne aku cakap dgn Wali, aku xnak gi lunch. Tetibe jerk rupenye de dah tukar nama aku. Aku leh gi break dgn dia. So aku pon on jerklh gi makan dgn de. Dan apekah malangnya haritu, partner aku datang tyme aku break dan tanya aku kat mane. Memang mati laaaa..Dengan keadaan order mkn pun baru sampai, dengan partner aku dah sampai gak depan kedai makan kitorg duduk tu. Perghhh, berdebar betol aku masa tu. Wali soh aku duduk dulu, abeskan makanan, tapi gile ker...De nak tengok partner aku mengamok dalam kedai. Last2 aku bangun, keluar n pegi jumpe partner aku. The rest of the story, let me keep it. *Embarrasing* T_T


Jodoh aku tak panjang dengan Eonbank. Dengan Eonbank! Bukan dengan Wali..Isk, isk, isk.... Partner aku pon suke aku berenti keje. Takdelah alasan untuk aku berjumpa dgn Wali lagi. Aisshhh....nak berkawan pun susah.

Kepada Wali yang jauh entah kat mana. Mungkin kau pun dah berkahwin, tahniah aku ucapkan. Kalau belum, sila berjumpa dengan aku. Bukan nak suh kawin dengan aku, banyak sangat benda aku nak story.

Hope aku behave if aku berkesempatan tuk jumpa ko. Takut nty terpelok ko, marah pulak wifey ko nty...heheheheeh
 
SD : sometimes, i need to break the rulez....so dat, its truly ME.....

No comments: