Saturday 13 October 2012

Forever Alone

“Tinggallah aku kini seorang diri
Ke sana dan ke mari
Mencari salahku waktu denganmu
Sambil mengubat hatiku yang sepi..”

Perghhh…starting jerk dah nak lagu Liza Hanim kan. Bagi korang leleh2 air mata dulu. Dok imbau2 kenangan lahabau yang macam kerbau. Actually kan, aku pon ada terperasan satu perasaan ni. Berbelit engko…Kalau kan tetiba jerk lagu2 sedih berkumandang, mesti kan tetiba jerk nak mood feeling2 teringat kenangan lama yang menyayat hati. Tak kira lah even dat tyme, engkorang dah pun happy bersama your new partner. Mesti punyalah akan ade satu saat, bile dengar jerk lagu sedih (lagi2lah kalau lagu yang tetibe terdengar tu adalah lagu waktu korang hampir2 nak putus nyawa…) Fuhhhhh, mau tersentak gak kan jiwa raga. Pada yang dah ber'new partner' bolehlah masa2 tu jugak korang dok contact partner korang. Saying2 ‘ilebiu’lah, ‘imissu’lah, ‘rindu pelokan u lah’…Elehhhh, yang last tue aku kompident ramai pon yang buat kann, kannn, kannnn…bwahahhhahahahaha… Tapi macam mane pulak yang pada langsung tiada pengganti after breakup?? Wuuuu, scaryyy...Ohmaiiii….lets cekidaut.
Pedih memang pedih. Perit yang teramat. Aku dapat rasakan ramai  pun yang pernah melalui saat2 neraka ini. Ohoiii, sakit sampai rasa macam dah nak mati. Menangis, termenung, merapu, startlah ada yang mula belajar nak ber’serombong kapal’ 24jam. Aishhh, payah betol. Niat hati nak keluar tuk mendapatkan barang seketul dua ‘crush’, tapi memandangkan rupe after breakup pon dah kurang sikit dari rupe manusia, terpaksalah dihentikan jerk niat tue. Takut nanti masa clash aderlah terniat nak bunuh diri, tapi hasrat tue bakal tercapai dengan keadaan rupe korang yang menghampiri rupe zombie kampung pisang terlepas dari sangkar. Walau ayat kasar, tapi plis terimalah hakikat. Kehkehkeh.
Bila breakup, one thing yang perlu dipegang, "Life Must Go On". Memanglah mudah cakap pakai hujung lidah jerk tapi jadilah kuat sikit beb. Cubalah jadik cam superhero, contoh Wolverine ker. Tengok betapa cepatnya Wolverine leh heal kan luka2 kat badan dia. So, silalah jadikan Wolverine as your idol....teehehehe.
Bukanlah nak mengarut atau nak menganjeng korang sangat. Aku pon dah lalui benda2 macam nie. Banyak kali kowt. So far, syukur aku masih hidup lagi. Sebab aku berpegang yang aku tak mungkin mati disebabkan si dia pergi meninggalkan aku. Orang cakap satu pergi, sepuluh yang akan datang. Tapi it depends lah. Aku sebenarnya nak cerita pasal forever alone, tapi sebab dah mengarut ke lain, esok2 lah aku citer ikut topik yag sepatutnya. At dis moment kehilangan mood tuk mencarut. 

Tengok my superhero akan cakar aku kalau aku meroyan after clash. Dats why aku xberani nak meroyan2 niey...teeehehhehe
SD : Forever Alone? Kita tengok jerklah. Actually once bile kita duduk diam2, pasti ada yang akan datang. Please get ready with ur benchmark. Ingat, jangan men rembat jerk...

No comments: