Wednesday 24 October 2012

Fucking Relationship!

Curious. Okeh, itu ayat pertama yang terlintas dalam fikiran. Pelik, then ayat nie pulak yang terkeluar. Ape yang aku dok curious and pelik sangat niey. Hermmmm....

Mesej from Ms XX :-
  • dat girl asal dr Jeram, S'gor
  • kerja at Penang
  • and also stay at Penang
  • tak pernah tau nama sepanjang perkenalan
  • tak tau adik beradik dia
  • tak tau nama mak ayah dia
  • tak tau kehidupan dia
  • tak tau the exact place dia stay
  • cuma boleh contact time office hour ( 9:00am till 5:30pm) - weekdays only!
  • jumpe setahun 2x (paling lama pun 1jam) - at restoran only!
  • bertahan selama 3 TAHUN!!!! (mengaku mmg ade hubungan serius not a scandle)
  • barang pernah diberi - BLACKBERRY
Okeh, kita summarize kan. Ikut logik akal aku yang memang brilliant neyh (teehehehehehe), hubungan nie tak logik langsung. Why?? Aku rasa macam duduk di zaman kita masih sibuk ber 'chatting' using MIRC. Masih lagi dok 'connect' internet dengan dial-up 1515. Seriusly. Aku memang pernah buat. But at that time dalam tahun 2002 - 2003. Selepas aku terlepas dari sangkar Johor. Dan aku hidup lepas liar di KL. Boleh categorize kan sebagai cinta ke situasi kat atas tue??? Nonsence bagi aku. Bukan nak menghina perasaan orang, but for me that was BULLSHIT. Huhhh, tak pasal-pasal mencarut lak. Maaf, kadang-kadang ketidak logikan itu boleh membuatkan aku baran. Orang yang tidak dikenali, then kita angkat orang tersebut sebagai seseorang yang istimewa dalam hati kita, kita curah segala kasih sayang, leburkan rasa cinta kita dan bertahan selama 3 tahun!! Owh....seriously, boleh hilang akal kalau nak memikirkan nya. 

Dan aku realize, demi cinta manusia boleh jadi buta. Demi cinta manusia boleh jadi bodoh. Dan demi cinta juga manusia jadi mati. Tak sangka cinta itu sebenarnya banyak membawa anasir2 yang buruk. Tapi siapa kita yang nak menghalang cinta itu dari hadir dalam diri. Okeh, aku blur sekejap. Akalku jadi mereng memikirkan betapa ada manusia yang boleh meletakkan segunung harapan pada benda yang tak pasti. Samada aku yang cukup bodoh untuk mengerti kejadian yang terjadi atau Ms XX yang cukup buta tuli untuk menjadi dewasa. Obviously, dia lagi berumur dari aku..Sepatutnya lebih matang. Ternyata kematangan seseorang itu tidak boleh diukur dengan umur. Mungkin dia jenis tak makan garam. Even aku pun kurang makan garam, tapi aku merasa setiap 'garam' yang terhidang depan mata. Mungkin itu yang membezakan kami.  Word kesian memang tak patut diluahkan coz aku tak rasa kesian langsung. Yang aku rasa sedih. Buka sedih sebab dia ditinggalkan tapi sedih kerana terlalu bodoh untuk jatuh terduduk disebabkan cinta yang bagai kabus. Nampak di mata tapi tak tercapai dek tangan. 

Manusia ni pelbagai ragam dan pelbagai kebodohan yang cuba ditonjolkan. Kadang aku pelik, akal yang dok diusung kehulur kehilir atas kepala tu untuk apa? Perhiasan? Gadjet yang memang semulajadi terlekat kat atas tu? Atau langsung tak sedar yang akal tu digunakan untuk berfikir?? Maaf sekali lagi. Kadang kita berkasar bukan untuk menunjukkan kita hebat. Hidup sebagai kawan bukan sekadar teman berborak. Sebagai kawan, aku berhak untuk ketuk bila tersedar yang kawan aku menjalankan aktiviti2 membodohkan diri. Nasib baik aku tak kenal kau masa kau sibuk dengan 'cinta office hour' kau tu. Kalau tak, mungkin hari-hari kau akan makan hati dengan aku or kau terus lari dari berkawan dengan aku. So sad, yang aku ni memang cakap direct, but thats all untuk kebaikan. ^__^

Benda dah jadi, juz let it be. Siapa kita untuk mengubah segalanya. Anggap setiap yang terjadi sebagai pengajaran dalam hidup. (tapi aku masih tak puas hati gak...kenapa leh jadi bodoh macam tu sekali???) There must be a reason for everything happened. But plis lah, give me a good reason one. Aishhh, dat girl pun....agak2 lah nak mebodohkan orang. Tapi, aku tak berpihak pada Ms XX.....Why?? Eventho setelah mendengar cerita dia pun aku rasa pihak yang satu lagi have a good reason why she left. Good reason. Yeaahhh, gimme a good reason. Then aku tak kan kata kau bodoh.
SD : cinta itu pelbagai cara, pelbagai datangnya, pelbagai ragamnya. but plis jadikan cinta itu sedikit bijak.


No comments: