Monday 22 October 2012

Childhood

Pangai tak senonoh masa belum akil baligh;

  1. Kalau dah tau buat salah (yang mana mak mesti akan pukul), cepat2 akan tadah tangan berdoa,  "Bismillahirrahmannirrahim. Mintak2 mak tak kan pukul aku". Benda niey baca dan ulang 3kali. Muka mesti dalam keadaan pucat menggigil (menunjukkan betapa insafnya) dan part paling best mesti sambil mcangkung. So far, if aku sempat berdoa gaya gini selalunya aku mesti tlepas dari pukulan mak. #kecik2 dah menunjukkan khurafat.
  2. Masa sekolah rendah, kami2 dipaksa untuk menulis sifir 1-9 dan perlu dihantar setiap pagi pada ketua kelas sebelum masa pertama. Kebetulan pertama, ketua kelas adalah kawan baik aku, *wink wink* dan kebetulan kedua lepas jerk ketua kelas kutip semua kertas sifir yg dihantar sebelum masuk kelas, kertas2 sifir itu akan dibahagi samarata antara kami2 geng2 taiko kecik..xpayah tulis sifir hari2......#emang dasar pemalas dari kecik..seb baik sifat buli tak meresap dlm badan ^_^
  3. Okeh, yang niey memang pengakuan berani mati. (Kokde, aku mintak halal dunia akhirat). Kejadian ni jadi masa tyme raya. Kami adik beradik kalau dapat duit raya akan simpan duit syiling dalam tabung (sebelum acara 'kekah raya hindu'..hehhehehehe). Tapi bila duit syiling byk dalam tabung, aku ngn Kokde suka main macam 'kedai-kedai' (pengaruh cerita Rumah Kedai). Aku akan jadi orang kedai, Kokde jadi pelanggan. Dah tentu2 lah aku yg pegang duit coz aku dah beso dan dah pandai kire duit (kononnya). Dalam syok2 bermain, mesti ade beberapa keping duit syiling Kokde akan lesap dan 'termasuk' dalam tabung aku. Menjadikan duit raya aku sentiasa lah banyaknya. Huduh pangai. #sumpah, aku tak pernah buat kat org lain. cume Kokde jerk, sebab aku dan Kokde sgt rapat.
  4. Dulu aku anggap duit 1sen (yg color cam emas2 tu) cam duit harta karun. Pernah aku dgn Kokde kumpul duit 1sen banyak2 dan bungkus dalam plastik. Then kitorang tanam dekat belakang rumah dan sangat ingat kat mana benda tue ditanam. Agak lama kemudian (lama gaklah), kitorang korek balik tempat harta karun (berangan jadik pirate), dan yang terkejutnya duit tu dah xde. Satu bekas plastik pun takde. Aku percaya duit aku telah diambil ALIEN!! (dat tyme aku peminat X-Files). #secara kasarnya aku percaya alien tu wujud....makhluk halus lah!!!
  5. Cara untuk buat aku tak keluar rumah di hari weekend (selalunya Sabtu), mak akan paksa baring depan tv sambil on citer Hindustan. Dan kebiasaannya lagu yang pertama aku dah tertidur dan akan sedar balik bile nama pelakon dan 'naik2'. (tamat lah makna nya tu). Mak soh teman dia sbnrnya tu. #now aku antara peminat hindustan hasil tangan dari Ex aku. Thanx, xtido lagi dah..
  6. Aku antara peminat wrestling sebab abah suka sewa video wrestling. Hasilnya, aku boleh bertumbuk (tapi bukan pada dasar yg hebat), bergusti dengan Kokde di hujung minggu (atas katil mak) dan abang aku maybe pakar gaduh kat sekolah...ahaahahahaha..(dia pernah kene gantung sekolah sebab kes bertumbuk)
  7. Aku pandai masak nasi since umur aku 8 or 9 tahun. Terer kan aku. Kecik2 lagi dah menunjukkan ciri2 calon menantu pilihan. Ahahaahhahaaha... tapi dah besar, macam hantu lah pulak. Rasanya pernah abang aku tanya dulu siapa yang masak nasi (dat tyme aku dah bekerja). Kalau aku yang masak dia taknak makan. Lahabau tol! Jgn risau kemahiran memasak tu ada, kemalasan jerk yg memuncak coz aku benci bau bawang!
  8. Jarak umur aku dan adik ke2 dan ke3 aku adalah 8 dan 13tahun. So masa diorang kecik, akulah yang menjaganya. Bile tyme nak tidokan diorang, aku akan masukkan dalam buaian. And kalau mak tak nampak, aku akan buai diorang pakai KAKI!! Kehkehkeh, maybe sebab tu adik2 aku yang 2orang tu tak dengar sangat cakap aku. 
Cukuplah 8 jerk perkara lahanat yang aku buat tyme kecik2 dulu. Nak lagi banyak citer lahanat, tue kene suruh Kokde buat blog. Dia  lagi terok pangai cam hantu. Kahkahkah...

SD : setiap yang aku buat adalah proses untuk aku menjadi manusia. jangan salahkan aku kenapa lambat sangat nak jadi manusia. aku sukakan journey dari destiny.

1 comment:

xdream87 said...

yola aku kan setan kecik mase dulu2,skang dh insaf,hahahaha tp ko mmg my bestfren n my lovely sister