Thursday 18 October 2012

Shared Post from My FB NOtes


Kalau takut di sondol BABI janganlah berumah di dalam HUTAN,
kalau takut dimakan BUAYA jgn berumah di tepi SUNGAI. -Cik Rynn-
Maka saya reply; “nowadays, babi ngn buaya dah pandai bkeliaran di sekeliling
penempatan manusia

Statement yg berbaur ke’hanjengan’ yg saya balas itu telah dibuktikan sewaktu saya ralit berjogging di suatu petang di tempat yang dirahsiakn… >.<

***

Suatu petang sedang enak saya membakar lemak demi mencapai kesihatan abadi (yg mana jujurnya lebih mjurus ke arah menjadi body lentik ala2 Megan Fox!), tanpa disengajakan saya terlanggar tunggul yang tak berapa tunggul yang muncul di atas trek jogging yang membuatkan saya hampir terjatuh. Lantas mulut saya yang amat cekap mengeluarkan perkataan ini;

“BABI !!”

Dengan tak semena-mena datang seorang pen’joging’ menghampiri saya seraya berkata;

“EH, AWAK OK TAK NIEY? SAKIT TAK? NAK SAYA TOLONG?”

*pause*

Saya agak terkedu, Padahal ‘BABI’ yang terucap harus dituju pada tunggul yang hidup meliar di sekitar trek jogging. Tetapi kenapa dalam masa yang sama dan secara kebetulan ada jugak orang yang bernama ‘BABI’ yang muncul? Did you get it?? Adakah dia terperasan bahawa saya memanggil diri dia?? Owh, damn!!
Saya hanya mampu tersenyum, walaupun dalam hati agak malu disebabkan hampir jatuh tersandung. Saya meneruskan perjalanan jogging saya itu tanpa memberi sebarang respon kepada si ‘BABI’. Dan yang memeranjatkan saya, tetiba muncul lagi suara si ‘BABI’;

“AWAK NAK MINTAK NOMBOR TELEFON. BOLEH LAH.”

Shit! Double triple shit! Kusangkakan cuma BABI, rupanya berekorkan BUAYA. Nampak tak situasinya di situ. BABI dan BUAYA sudah pandai berkolaborasi. Nak terkedu kali kedua, rasa macam tak patut. Nak tergamam, saya keletihan hampir putus urat nafas. Kepala saya jammed, tiada ayat yang mampu terhambur.

“MINTAKLAH NOMBOR TELEFON. BOLEH KITA JOGING SAMA2 TETIAP PETANG.”

Kesudahannya, saya meneruskan perjogian (maaf, ayat ini tiada dlm kamus DBP) sambil melambaikan tangan ala2 Kate Middleton ke arah sang BABIYA (BABI + BUAYA). Now, memang terbuktilah BABI dan BUAYA sudah pandai berkeliaran di penempatan manusia.

SEKIAN.

SD : owh, dunia ini..penuh kepalsuan   *sang by Aishah*

No comments: