Wednesday 2 January 2013

2013

Mukasurat ke-2 dari 365.

Agak lambat juga nak wish selamat tahun baru. Tapi apa bezanya pun. Tahun berubah angka, bumi semakin nak uzur, penduduk Bumi makin kemaruk mengarut dan aku masih stay 20's. -..-

2013. Tanpa azam baru namun yang sentiasa dikejar adalah impian itu. Yup, semoga tercapai tahun ini. Tapi nak semoga-semoga sangat pun kalau dasar pemalas tu masih dok merasuk badan, payah gak. So, jalan lain buat-lah secara istiqamah. Orang kata sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Jom tengok, bukit apa yang mampu Shina bina.

2013. Maybe aku tak berapa gemar akan angka tersebut. Nombor ganjil dan tigabelas (13) bukan satu nombor bertuah. So aku akan ubah menjadi tahun 2012A atau sepatutnya 2013A. Yang mana pun-lah, tak kisah. Macam akan jadi tahun pelik jerk bagi aku tahun ni. Hadap jerk-lah.

2013. Yang lama itu masih lama. Yang musuh itu masih musuh dalam selimut. Yang kawan itu masih kawan menikam. Yang mulut manis itu, harap disahkan menghidap kencing manis tahun ini. Tapi banyak juga perubahan depan mata. Baik menjadi jahat, jahat berubah baik. Yang solo dah berpasangan, yang berpasangan pula bercerai-berai. Dan aku, kekal solo yang nakal. hiks.

2013. Tak banyak impian. Cuma satu. Tapi yang satu tu paling azab nak dicapai. Semoga tercapai. 

SD : mahu lebih dari 24jam sehari.

No comments: