Tuesday 15 January 2013

PSP Shah Alam #5

HAI, SAYA SAYANG AWAK.

Hai awak, yang pergi waktu kelam
Yang melangkah perlahan diam-diam
Dalam leka saat mata terpejam
Membawa seribu satu perasaan terpendam.

Hai awak, saya masih di sini
Cuba memahami setiap situasi
Pemergian mengejut tanpa salam permisi
Adakah perlu kehilangan itu saya tangisi?

Hai awak, yang merantau entah ke mana
Adakah ke syurgawi atau ke lubang neraka?
Perlukah bibir ini menzikirkan pelbagai doa?
Berharap semoga awak memeluk bahagia.

Hai awak, biarlah ditunggu seribu tahun
Mungkin dicaci dihina tiada kudrat untuk move on
Pasti tidak mati hidup penuh dengan makian
Saya kekal disini menanti kepulangan.

SD : Puisi Satu Petang Shah Alam #5 
       19 Januari Taman Tasik Rekreasi Seksyen 7 
       Tema: Hai, saya sayang awak. 
       Moh ler datang ramai-ramai.






1 comment:

Anonymous said...

love it..