Thursday 17 January 2013

Is that a secret?

Minggu ni kesihatan agaklah merudung keadannya. Makanya, banyak benda yang terpaksa tertangguh atas alasan kerja di waktu-waktu akhir itu kononnya lagi mendatangkan idea yang bernas. Bernas-lah sangat kan. Dalam badan tak sihat, otak tak dapat nak berfikir secara normal tapi banyak benda yang terlintas. Nak dijadikan cerita, perkara yang terlintas pulak banyak yang menyakitkan hati. So celah mana-lah demam nak surut kalau hati membara jek. Haish. Geram tahu.

Duduk dalam satu situasi yang kau perlu tutup mulut tapi dalam masa yang sama ada mulut lain yang terbuka, geram kan. Cerita yang perlu ditutup, jangan dihebohkan itu kita panggil rahsia, kan? Rahsia itu terbongkar kalau ada orang tahu, kan? Dan terbongkar rahsia itu sebab ada orang cerita, kan? Hah! Tak ke pening ayat aku tu. Mohon kemaafan jek-lah di sebalik kesulitan sebab aku memang tengah tak sihat sekarang.

Jadinya, bagilah sedikit pencerahan apa definisi rahsia ni sebenarnya. Atau masing-masing teruja sebenarnya, pada awalannya perkara tertutup itu mahu dirahsiakan. Tapi sebab faktor-faktor yang mengujakan, saja jek nak bagi hint sikit-sikit ye dok. Teruja-lah katakan. Tapi ini bukan kali pertama rasanya. Masih teruja lagi ke? Pelik-pelik betul korang ni.

Kalau rahsia buatlah macam rahsia. Betul-betul jadikan satu-satu perkara itu sebagai rahsia. Bukan susah pun. Rahsia bukan satu benda yang boleh dikongsi dengan lebih dari 3orang (yang paling afdhal). Sebabnya, bila dah lebih dari 3orang yang tahu, maknanya darabkan sajalah 3orang itu dengan 3 lagi sekali, dan lagi sekali dan lagi sekali dan lagi sekali. Tengok, ramai dah tahu kan. So celah mana yang kita nak panggil rahsia?

Okay, benda pun dah terlepas dan masih ada lagi yang boleh disorok sembunyikan. Aku pun teruja juga, gila tak teruja. Tapi bila dah definisi sebagai rahsia, tolong-lah realisasikan.

SD : *senyum-senyum*

No comments: