Wednesday 9 January 2013

Rest in Peace CJ [08/01/2013]

Aku tak perlukan pandangan atau nasihat
Aku tak perlukan pelukan hangat bila aku kesunyian
Aku tak perlukan jari yang mengesat hampir
setiap air mata yang tertumpah ke pipi
Aku tak perlukan pandangan itu yang sentiasa tepat ke wajah sugulku
Aku tak perlukan itu semua dari kau.

Aku tahu kau tak mampu bersuara
Aku tahu kau tak punya tangan untuk memeluk
Aku tahu jarimu itu takkan bisa mengesat limpahan airmata
Aku tahu pandangan itu hanya hambar tanpa sebab
Aku tahu kau tak mampu untuk itu semua.

Terima kasih di atas hayatmu yang dulu
Kau peneman ketika aku bersendirian
Kau pendengar setiap keluh kesah dan raunganku
Kau pemerhati setiap segala perlakuan hodohku
Paling banyak kau diam bila aku meluah rasa hibaku
Seumpama kau cuba memahami apa yang aku sampaikan.

Maaf, aku tak menjaga sehingga hujung nyawamu
Maaf, aku tiada disisi sehingga menutup matamu
Maaf, aku tak merebut masa untuk menjengukmu
Maaf, tiada pelukan mesra dikala kita bertemu
Maaf, aku rasa sesuatu di saat itu namun tidak terluah.

Tenang dan damailah kau di sana
Lahirlah semula sebagai bintang yang akan kurindu
Kusisipkan angin lalu dengan kasih yang tak berpenghujung
Doakanlah aku disini, ucapkanlah bahagia untukku.



SD : CJ, si baby kecik yang sangat manja, mengikut kata walau agak nakal. kau menangis airmata darah sekalipun, CJ takkan kembali. marah berbakul sekalipun takkan mampu menghidupkan dia semula.

No comments: