Thursday 31 January 2013

OST #UST

Manusia separa Tuhan
Merejam hukum pembalasan
Tanpa sedar melampau batasan
Tanpa sedar bukan tugasan
Dibuang segala sempadan
Nafsu dirajai akal diketepikan
Demi melupai nyawa hanya pinjaman.

#Untuk Separa Tuhan.

Naif-naif setiap manusia, jangan dilupa topeng di muka.
Penat-penat asyik diluka, jangan dilupa api neraka.
Kau dan aku sama manusia, apakah beza kuasa kita?


Ke kiri pun dia ke kanan pun dia
Berundur terjumpa dia ke hadapan pun tetap dia
Akal kepelikan di mana-mana pun dia
Sudah matikah yang lain bila hidupnya si dia? 

Aku samakan kau dengan si dajjal
Yang mana pun kau pergi mesti nak pedajal!
 

 

3 comments:

HANIF ABU BA'DAH said...

UNTUK SEPARA TUHAN...NICE NICE (Y)....btw "BETTER LATE THAN NEVER" lecturer aku selalu guna ayat ni bila aku datang lambat pergi kelas dia..ahaha..

Unknown said...

konfidentnye yang saya bukan lecturer awak dulu.. hehehe.

HANIF ABU BA'DAH said...

AHAHAHA,,,manalah tahu nnti kau jadi lecturer yg mengajar anak aku pula..hehehe...