Friday 8 February 2013

Annoying

Terima panggilan lewat petang dari dia
Pukul tujuh tunggu dibawah siap sedia
Tahukah aku ini baru pulang dari kerja
Tak sempat beristirehat diarah begitu sahaja.

Pelawaan ditolak dengan alasan kepenatan
Dituduh sombong,  dicop pula memilih kawan
Tak rasakah yang aku anggap kau sebagai teman
Lebih tinggi dari kawan namun tak lebih dari peneman.

Tak berpuas hati kau mula dengan paksaan
Pelbagai kata dikeluar lebih kepada penghinaan
Aku berdiam bukan sebab itu kebenaran
Cukup-cukuplah banyak benda lain yang perlu dilayan.

Kau datang bila ada masa terluang
Dikatakan masa kau itu jangan dibuang-buang
Apakah aku ini banyak pula masa dan ruang?
Berpeleseran dengan engkau lagi banyak perkara yang terbang.

Maaf kata, engkau sudah lupa diri
Mungkin kau fikir aku sentiasa menyendiri
Dan sebab itu kau hadir sesuka hati
Atau kau lupa kita bukan apa-apa lagi.

Aku bukan cuba hendak tunjuk lagak
Tapi engkau sila paham setiap kehendak
Bukan semua boleh dipenuhi bila dimintak
Dan aku mula sedar, engkau masih berperangai budak.

SD : aku bukan macam dulu dan aku bukan kepunyaan engkau. terpulang untuk membenci, cara mudah untuk engkau cover diri.







1 comment:

Anonymous said...

time mintak tolong buatkan loan semua pon bole.