Monday 18 March 2013

My Dream

Ada bezakah aku yang kini dan aku yang dulu? Ada bezakah engkau yang kini dan engkau yang dulu? Jika diberi pilihan, aku mahu aku yang kini dan engkau yang kini. Letak ke tepi pada kita yang dulu. Letak ke tepi pada apa yang telah terjadi pada kita yang dulu. Aku mahu kita yang kini ditemukan di sebuah padang yang luas. Hanya ada kau, aku, padang berumput, langit yang terbentang dihiasi bebintang yang bersinar. Sebuah buku. Rentangan kain di tengah padang untuk kita menyinggah. Kau berbaring di ribaku. Sambil merenung bintang di langit. Dan aku akan membacakan buku untukmu. Hanya itu sahaja impianku. Tanpa kita tidak membicarakan langsung soal hati. Hanya kau, aku, padang itu dan langit itu. Dan bakal memori itu. Tidak kurang dan tidak lebih dari itu. Full stop.

SD : kita hanya mampu merancang pada sesuatu yang kita tahu tidak boleh digapai. dan itu adalah angan-angan.