Friday 21 February 2014

Distance

Banyak orang susah untuk commit pada hubungan jarak jauh. Susah katanya. Payah sangat. Tak boleh tahan. Rasa tak menentu. Takut akan kehilangan. Kemungkinan akan mula hilang rasa percaya. Mula memikirkan perkara-perkara yang buruk. Hurmmmm..... Semuanya negetif. Kenapa? Sebab dari awal dah kata tak mahu ada jarak. Jarak memisah cinta katanya. Jarak memisah rasa. Jarak membunuh jiwa. Itu katanya.

Bila sesuatu perkara bermula dengan negetif, adakah kemungkinan untuk bertukar positif itu mudah?

Bila dah biasa bersama dan tiba-tiba terpaksa berpisah jarak buat kali pertamanya, memang sukar. Tapi itu terpulang. Samada kau mahu ia menjadi sukar dan semakin sukar atau kau mahu tukar menjadi semuanya baik-baik sahaja. Itu terpulang.

Awak,
Awalannya semua tampak elok. Tampak baik. Sebab banyak-banyak benda hanya satu yang saya masih pegang. Jaga diri, jaga hati. Behave. Itu jek perkara yang perlu dipegang. Tak perlu hiraukan yang lain. Semuanya akan baik-baik.

Awak,
Banyak benda tak mudah. Tapi kita mudahkan. Jarak yang jauh tak mahu ada padah. Awak jaga diri sendiri dan macam gitu juga saya di sini.

Awak,
Sekarang ni saya tengah dengar lagu Jason Miraz - I Won't Give Up. Jason Miraz jahat. Dia buat saya menangis. Saya bukan menangis sebab liriknya tapi saya menangis sebab ini lagu yang awak hantar pada saya buat kali pertama. Saya ingat lagi dan masa tu saya kat opis. Saya menangis masa dengar lagu yang awak bagi ni. 

Awak,
Jarak dan masa berlaku kejam sekarang. Ditambah lagi dengan keadaan sekeliling. Tapi saya masih utuh kat sini. Sama macam dulu. Sama macam dulu-dulu. Saya masih kat sini. Menunggu awak, untuk kembali.

"Saya mungkin dah berubah. Tak macam dulu. Kalau dulu saya sayang awak. Tapi kini saya sayang awak, rindu awak sangat, ingin awak sangat dan cinta yang tak berkesudahan."

No comments: