Thursday 19 September 2013

Mana hilangnya marah?

Aku masih ingat lagi aku yang dulu. Yang boleh marah bila bila masa yang aku nak. Yang tak pernah nak simpan simpan bila rasa marah tu datang. Kalau rasa nak sembur, sembur jek tanpa takut takut. Kalau nak pergi kerja waktu pagi dan kereta kena blok dengan lahanat yang tak tahu nak turunkan handbrek, aku lepaskan marah dengan rodok empat2 tayar kereta orang tu dengan pisau. Puas hati aku. Yang kalau tengah drive tetiba ada motor atau kereta yang kurang ajar, aku boleh turunkan tingkap sambil jerit kata makian dan angkat jari tengah pada si driver cilaka. Bila ada makwe entah mana mana yang kacau bf (now already become ex), aku dengan senang hati boleh PM minah tu dan sound dia direct, jangan nak menggatal nak jual p*** dekat bf aku. Bila aku rasa hosmate memekak dan mengganggu aku dekat rumah, senang jek aku jerit dari dalam bilik suruh diorang diam. Yang bila aku marah pada bf, aku boleh lempar barang sesuka hati (eventho aku tak pernah baling iron atau pisau pada ex-bf, padahal dari cerita orang2 tu macam ada..-..-).

Tapi mana pergi marah aku yang dulu? Siapa yang curi? Sekarang ni paling hebat pun kalau rasa marah yang ada cuma bergenang air mata jerk. Marah macam mana pun yang keluar cuma bunyi, 'krik krik krik'. Mana pergi panas baran yang dulu? Kenapa taknak marah marah lagi? Ini aku ke atau dah tukar jadi orang lain?

SD : ada orang cakap makin tua sifat marah tu akan makin hilang. aku harap aku masih muda.

No comments: